13.02.2014

Drugi etap remontu warszawskiego mostu średnicowego

Na początku marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystąpią do drugiego etapu remontu mostu średnicowego w Warszawie. Rozkład jazdy już uwzględnia te prace. Aby zapewnić przejezdność linii i do minimum ograniczyć utrudnienia związane z naprawą przewidziano naprzemienne zamykanie jednego z dwóch torów. 

Roboty uwzględnione są w obowiązującym od 9 marca 2014 r. rozkładzie jazdy. Będą prowadzone na torach dalekobieżnych. Remont pierwszego z dwóch torów, prowadzącego z Warszawy Wschodniej do Warszawy Centralnej rozpocznie się 9 marca i potrwa do 26 kwietnia br. Po zakończeniu tego etapu, wykonawca przejdzie na drugi tor - z Warszawy Centralnej do Warszawy Wschodniej. Zakończenie prac zaplanowano 14 czerwca br.

Most średnicowy ma 470 m. Prace obejmą tory o łącznej długości około 1150 m. Będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów 16 m nad poziomem wody. Wykonawca wymieni wszystkie elementy torów - na jednym znajduje się 748 mostownic (podkładów). Roboty obejmą również montaż nowych elementów konstrukcji mostu odbojnic i blach przeciwpożarowych. 

Prace zapewnią sprawną komunikację w obszarze warszawskiego węzła kolejowego. Pociągi pojada szybciej, prędkość na moście wzrośnie z 40 km/h do 60 km/h i umożliwi utrzymanie bardzo dużej częstotliwości kursowania pociągów.

Roboty na najbardziej eksploatowanym moście kolejowym w Polsce wymagały zmiany organizacji ruchu. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami maksymalnie ograniczył zmiany w rozkładzie. 

W 2013 r. PLK zrealizowała prace na torach podmiejskich. 

Organizacja ruchu w czasie robót na moście

  • Pociągi wyjeżdżające z Warszawy w kierunku zachodnim będą kursowały torem dalekobieżnym linii średnicowej.
  • Niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, z wyjątkiem pociągów jadących z Łodzi, będą kursować przez Warszawę Gdańską z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia.
  • Pociągi jadące objazdem przez Warszawę Gdańską, będą kontynuować podróż w kierunku Białegostoku, Olsztyna, Trójmiasta, Lublina z pominięciem stacji Warszawa Wschodnia. 
  • Pociągi z Łodzi będą jechały przez Warszawę Centralną. Niektóre skończą bieg na tej stacji. 
  • Pociągi międzynarodowe odjeżdżające z Warszawy, będą kursowały przez linię średnicową dalekobieżną i Warszawę Centralną. Pociągów międzynarodowe odjeżdżające na wschód w porze nocnej pojadą po części podmiejskiej.
  • Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z i do stacji Warszawa Lotnisko Chopina będą kursowały do stacji Warszawa Centralna, natomiast w relacji do i z Wieliszewa będą kursowały tylko do stacji Warszawa Wschodnia z wyłączeniem porannego szczytu – wówczas zostaną skierowane na stację Warszawa Gdańska.
  • Pociągi Kolei Mazowieckich w relacji do Modlina i z powrotem będą kursowały tylko do stacji Warszawa Wschodnia. Z kierunku Zachodniego pociągi Bolimek, Radomiak, Mazovia będą kursowały przez stację Warszawa Centralną. Niektóre pociągi KM jadące na wschód będą rozpoczynały bieg na stacji Warszawa Wschodnia, w tym popularny pociąg Łukowianka. 

Rozkład jazdy obowiązujący od 9 marca 2014 r. dostępny będzie 21 dni przed wejściem w życie, zawiera już nową organizację ruchu.

Szczegółowo o połączeniach będą informować przewoźnicy. 

 

Dodatkowe informacje
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie  Linie Kolejowe S.A.
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl 
tel. +48 694 480 239

Galeria

Pliki do pobrania

Drugi etap remontu warszawskiego mostu średnicowego

Pobierz
udostępnij drukuj