17.10.2019

Bezpieczny przejazd wśród najważniejszych projektów społecznych 30-lecia

Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, kampania społeczna PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na rzecz zwiększania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znalazła się na liście projektów mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. Wyniki rankingu ogłoszono podczas konferencji ,,Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, 10 października 2019 r. w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Wyróżnienie wręczyła wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Jarosińska – Jedynak. Zostało wybranych, w odrębnych kategoriach, po 30 najlepszych projektów ogólnopolskich oraz lokalnych, które miały największy wpływ na postawy społeczne. Wyboru, spośród 90 nominacji w każdej kategorii, dokonało grono ekspertów zajmujących się w praktyce zawodowej społeczną odpowiedzialnością biznesu. Organizatorem zestawienia jest ośrodek THINKTANK, a jego koordynatorem Forum Odpowiedzialnego Biznesu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały docenione za działania na rzecz bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo – drogowych.

15 lat kampanii społecznej Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”

Kampania społeczna PLK realizowana jest od 2005 roku. Na początku były to działania wakacyjne - podnoszenie świadomości kierowców poprzez informowanie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Od 2009 roku PLK przekonują do bezpiecznego zachowania przez cały rok. Organizowane są akcje na przejazdach, spotkania w szkołach i przedszkolach. Wykorzystywane są spoty w radiu i telewizji, banery, oraz tysiące materiałów edukacyjnych. Od 2012 roku kampania została rozszerzona o działania mające eliminować przechodzenie przez tory w miejscach niedozwolonych. Od 2015 działania kolejarzy wspierają eksperci z dziedziny bezpieczeństwa. W 2016 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły cykl warsztatów dla instruktorów nauki jazdy, by lepiej mogli szkolić początkujących, kierowców w zakresie bezpiecznego pokonywania skrzyżowań torów z drogą. Do końca września 2019 roku warsztaty zostały przeprowadzone w 34 miastach w całym kraju. Prawie 4 tysiące ośrodków szkolenia kierowców dostało od zarządcy infrastruktury dodatkowe materiały dydaktyczne.

#ŻółtaNaklejkaPLK ratuje życie

W połowie ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły nowe narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa na kolei. Na 14 tysiącach przejazdów umieszczono specjalne żółte naklejki ułatwiające kierowcom identyfikację przejazdu, przy którym się znajdują. System na przejazdach kolejowo-drogowych wykorzystywany jest ponad rok. Naklejki mają trzy podstawowe dane: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”. Dane są na słupku rogatki lub wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają, że coraz więcej osób nie tylko wie, ale także korzysta z żółtych naklejek Do końca września 2019 roku z żółtej naklejki  skorzystano prawie 3,5 tysiąca razy. 

Więcej informacji na temat kampanii Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” oraz realizowanych w jej ramach działań można znaleźć na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. kom. +48 694 480 239

Galeria

Pliki do pobrania

Bezpieczny przejazd wśród najważniejszych projektów ...

Pobierz
udostępnij drukuj