06.04.2017

3000 dzieci w tym roku postawiło „Szlaban na Ryzyko!”

Spotkania z dziećmi i młodzieżą, akcje ulotkowe na przejazdach i dzikich przejściach, aktywne działania na portalach społecznościowych i kolejne seminaria z instruktorami jazdy, to tylko niektóre elementy kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” kontynuowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Prawie 3000 dzieci od początku roku dowiedziało się więcej na temat bezpieczeństwa na kolei. Spotkania organizowane w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” uczą najmłodszych m.in. jak nie zachowywać się w pobliżu torów. Omawiane były zasady bezpiecznego przechodzenia przez tory, zachowanie w podróży koleją w pociągach i na peronach, czy skutki zabaw w pobliżu przejeżdżających pociągów. Przez pierwsze trzy miesiące tego roku koordynatorzy kampanii wraz z funkcjonariuszami Straży Ochrony Kolei odwiedzili 133 szkoły i placówki wychowawcze. W tym roku również wręczone zostały nagrody laureatom konkursu na najlepszy komiks o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowo-drogowych, w którym uczestniczyli uczniowie gimnazjów. Kontynuowane są akcje ulotkowe na przejazdach i dzikich przejściach. 

Ostatnie miesiące to także większa aktywność kampanii na portalach społecznościowych, które wykorzystywane są jako kolejne źródło przekazywania ważnych informacji o bezpieczeństwie. Film pokazujący zdarzenie w Czerwionce i przestrzegający przed wjeżdżaniem na przejazd przy zamkniętych rogatkach obejrzało prawie pół miliona osób. Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się materiały wideo zrealizowane przez CyberMariana – „Jeden przejazd za daleko” i Iwonę Blecharczyk Trucking Girl – „#Bezpieczny przejazd. Szlaban na ryzyko!”. Do kampanii dołączają kolejni youtuberzy, którym szczególnie bliska jest poprawa bezpieczeństwa na styku ruchu drogowego i kolejowego.  Dzięki współpracy kolejarzy z Pocztą Polską, spot kampanijny – „Film, którego wolałbyś nie zobaczyć”, był wyświetlany w kilkuset urzędach pocztowych w całej Polsce. W social mediach cyklicznie publikowane są również infografiki związane z prawidłowym zachowaniem kierowców i pieszych na terenie kolejowym.

W kwietniu, w ramach współpracy partnerskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z przewoźnikami pasażerskimi prowadzą kolejną akcję informacyjną. Wśród pasażerów dystrybuowane są materiały informacyjne, a w pociągach przemierzających całą Polskę emitowany jest spot kampanijny.

Również w tym roku będą kontynuowane warsztaty z instruktorami nauki jazdy. Kolejni nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia zajęć dzięki dodatkowym materiałom z bezpiecznego przekraczania przejazdów kolejowo - drogowych. Najbliższe spotkania zaplanowano: w Poznaniu w trakcie trwających właśnie targów Motor Show 2017 (6 kwietnia) i w Warszawie – w trakcie „Dnia Bezpiecznej Jazdy” (20 kwietnia), organizowanego przez SKN Motoryzacji w Szkole Głównej Handlowej. Eksperci do spraw bezpieczeństwa na kolei planują kolejne spotkania w miastach wojewódzkich. 

Szczegółowe informacje na temat kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” są dostępne na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl  


Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 668 679 414

Galeria

Pliki do pobrania

3000 dzieci w tym roku postawiło „Szlaban na Ryzyko!”

Pobierz
udostępnij wyślij drukuj